sturelover

Alla inlägg under april 2011

Av sture lover - 30 april 2011 16:48

Tänkte göra ett litet inlägg nu om vilka bloggar jag läser. Jag läser ungefär 4 st om dagen, de är:


www.dressyrmupparna.se Sveriges största hästblogg måste man ju läsa!   

 

www.teamsl.blogg.se Sveriges näst största hästblogg! Handlar om "hopptönten" Linn Olsson och "dressyrtönten" Sofia Genne. Superbra blogg med grym uppdatering och massvis av läsvärda inlägg   


www.me-ponny.bloggplatsen.se Mina kompisar Millan och Emsis blogg. Dem skriver om sina ponnyer Elli och Corall   


www.matildaohlsson.bloggplatsen.se Min kompis Matildas (en annan) blogg. Matilda bloggar om henne och sin medryttarhäst Österkov´s Sixteen (Sixten eller Tuss) som är en fjording.  


Och så en till, ingen hästblogg men endå


www.johannahager.bloggplatsen.se Min kompis Johannah som skriver om henne och hennes hund Feliz.  


Sådär ja! Hopas ni fick några tips nu!

Hejdå  

Av sture lover - 30 april 2011 14:50

Nu var det helt plösligt jättekul att blogga!!!!!!!!!!!!!


Hoppas att det håller i sig!!!!!!!!!!!!!  

Av sture lover - 30 april 2011 14:42

Jag jag vet, uppdateringen suger!!!!


Tänkte göra ett litet inlägg nu iaf. Sitter vid datorn på landet, där vi föresten har varit nästan hela påsken förutom när jag har varit i stallet   


Jag har haft en privatlektion också och då tränade vi på att jag skulle vara stilla i händerna, inte skänklaoch låta han "gå för sig själv". Gick bra och det är också det jag har tränat på idem snaste dagarna. Idag red jag inte för vi skulle till landet, men igår red jag och då var han sååååååå fin!!!!!!!!!!!!!!


Vilken känsla det var, speciellt i galoppen!!!!!!!!!!!


Nej, nu måste jag ut i det FINA VÄDRET, SOL, VÄRME, UNDERBART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Hörs senare!!!!!!!!!!!!!!!

Av sture lover - 17 april 2011 21:50

Ja, jag vet att jag inte bloggat på suuuperlänge, men jag har helt enkelt kommit på att blogga inte alltid är så roligt som jag trodde/jag tyckte det var i början.

Så jag kommer nog inte att blogga så mycket i framtiden, men jag ska absolut inte lägga ner bloggen utan kommer att blogga när jag känner för det/har tid för det

Så nu när det är lov så ska jag försöka att blogga så mycket jag kan :)


Så i framtiden så kan ni vänta er uppdatering typ en gång i veckan kanske...


  Världens bästa <3 =D


Av sture lover - 12 april 2011 17:43

Bilderna som jag la ut igår va från i lördags och inte från i måndags...


Sorry...


 


Sötnos <3 Världens finaste pålle har jag minsan<3 :D =)

Av sture lover - 12 april 2011 17:22

Igår så var det hoppning som stod på programmet!

Först så hoppade jag typ några räcken och på ett av dem så sprang han åt sidan och vände jättesnabbt så jag trillade av :( Efter det så hoppade jag det räcket några gånger och då gick det lite bättre :)


Sen hoppade jag en bana på sju hinder tror jag det va. Hindrena låg på ca 50-65cm, inte så högt men det är ju bara andra gången jag hoppar med honom och dessutom så har jag inte hoppat särskilt mycket alls. Typ bara på ridlägret i sommras så jag är väl ganska nöjd ändå :P


Pappa filmade och fotade lite grann det blev en bra bild, synd bara att det var på det lägsta hindret ;)


Idag ska jag inte rida då det är min medryttare som gör det på tisdagar+onsdagar.


Hejdå!

Av sture lover - 11 april 2011 15:57

Här kommer några bilder från i måndags. Jag hinner inte lägga upp alla nu utan gör det senare.


Och jag vill försäkra er om att jag inte ser ut som en tjock skalbagge utan det är västen som gör att jag ser ut så :(


           

Idag så ska jag ha privatlektion! Det kommer bli jättekul!


Nu måste jag äta lite mellis och sen ska jag till stallet, hejdå! =D

Av sture lover - 9 april 2011 10:16

Nu har jag precis kommit hem från loppisen! Det var ganska kallt och inte speciellt roligt, men jag tror att vi fick in hyfsat med pengar i alla fall.


Det var någon som kom och frågade "har ni några ridkläder?".

Typ alla i klassen som var där tittade på mig, eftersom dem vet att jag har häst, men jag hade inte med några då det snart är loppis på stallet och man får nog sålt mer hästsaker då eftersom det bara är  hästtjejer där.


Ointressant inlägg denna gången också, hehe... Men jag ska rida sen och förhoppningsvis får jag  med mig pappa som kan fota lite!


Ne nu måste jag ta hand om min lilla kanin lite. Han e lite galen och äter tidningar.... Knasboll :D

Presentation


Hej och välkommen till min blogg!!!!!!
Jag heter Lisa och är 13 år gammal.
Jag kommer att blogga om mitt hästliv med min söta New Forest ponny Sture.

Sture

Sturevallens Diamant är en go och glad New Forest på 10 år, född 2001. Sture, som han kallas, är en maxad D-ponny och han är e: Eloge RNF 139 och u: Tatjein SPAR 34-85-5223 och han är född på Sturevallens Stuteri i skåne.

 

Jag fick Sture i januari 2011 och sen den dagen är han den jag älskar mest av allt <3

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards