sturelover

Alla inlägg under augusti 2011

Aj!

Av sture lover - 20 augusti 2011 23:15

Idag var det först stallmöte där vi pratade om lite olika saker.


Efter så gick jag en liten promenad med Sture. Veterinären sa att vi skulle skritta honom, så jag tycker att jag får ut mer av det om jag gör det från marken i stället. Dessutom är det kul!


Vi gick vid en grusväg med gräs på sidorna så då blev Sture lite galen (matglad häst!) och han lyckades komma åt gräset vid några tillfällen. En gång försökte jag putta/trycka bort honom från gräset. Det går inte och dra bort honom för han är så stark!


I vilket fall så istället för att backa så gick Sture fram rakt på min fot! AJ! 450kg häst känns, det kan jag försäkra er om! 


Då gick jag in i paddocken lite för att han skulle få respekt för mig igen, vilket funkade hyfsat. Han har verkligen NOLL respekt när det finns mat i närheten, annars är han snäll som ett lamm!


Så nu på kvällen har jag väl mest hoppat runt på ett ben men det börjar kännas lite bättre nu vilket är väldigt skönt!


Jag antar att det inte bara är jag som önskar att det ska va så här grönt året om!

      

Av sture lover - 19 augusti 2011 14:21

Här kommer några bilder på min lilla älskling en sommardag 


Jag knoppade honom och tog på det fina swarovski pannbandet så då blev han så fin så  


Egentligen är pannbandet brunt men jag tycker inte att det syns så mycket, eller?

         Tjockis          

Visst är han snygg   

Av sture lover - 19 augusti 2011 13:42

Igår skulle ju jag ha privatlektion men det gick väl inge vidare bra...


Började i skritten med att göra ganska mycket skänkelvikningar och sånt och det gick väl OK.


Sen när vi travade så tyckte min tränare att han såg halt ut så hon satt upp travade något varv och konstaterade att han var halt.... Hanna (tränare) trodde kotledsinflammation (?) i båda fram, man man måste ju inte tro det värsta alltid.


Jag menar hur ofta blir inte hästar halta? Men det kan ju vara att han snubblade i hagen eller något?


Vår medryttare som red dagen innan sa att han kändes jättepigg och positiv.


Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det inte är något allvarligt, tycker så synd om Sture <3


Vi har iaf tid hos veterinären på onsdag så då får vi se vad det är för något.

Av sture lover - 17 augusti 2011 03:24

Här kommer bilderna  


Kommer kanske fler i ett till inlägg


               Viktor från PA 2! (Tyvär de bästa bilderna då det var ett staket i vägen                

SM!

Av sture lover - 16 augusti 2011 17:01

I förrgår var vi och tittade på ponny SM i dressyr  


Väldigt kul och framför allt väldigt inspirerande, de flesta var så himla duktiga fast såklårt, vissa var bättre än andra...


Det som skiljer mest är nog känslan för det tycker jag. Man märkte att vissa verkligen brann för det de gjorde och man fick intrycket att de verkligen hade kämpat för att komma dit de är idag. Det gillar jag!   


(Bilder kommer i ett annat inlägg)

Presentation


Hej och välkommen till min blogg!!!!!!
Jag heter Lisa och är 13 år gammal.
Jag kommer att blogga om mitt hästliv med min söta New Forest ponny Sture.

Sture

Sturevallens Diamant är en go och glad New Forest på 10 år, född 2001. Sture, som han kallas, är en maxad D-ponny och han är e: Eloge RNF 139 och u: Tatjein SPAR 34-85-5223 och han är född på Sturevallens Stuteri i skåne.

 

Jag fick Sture i januari 2011 och sen den dagen är han den jag älskar mest av allt <3

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards