sturelover

Direktlänk till inlägg 3 september 2011

Inget lyckat veterinärbesök...

Av sture lover - 3 september 2011 11:12

Ska försöka fatta mig kort

 

I onsdags förra veckan så var vi ju hos veterinären eftersom Sture var var halt. Vi började med att rida och göra böjprov och veterinären konstaterade att han var rejält halt på höger bak och minimalt på höger fram, förmodligen för att han har belastat frambenet mer för att han hade ont på bakbenet.


Så han fick lungnande och blev bedövad i bakknäet på två stället och på frambenet. Sen fick han stå i boxen i en timme och så var det till att rida och göra böjprov för andra gången. Det var bättre i frambenet men inte på bakbenet.


Så proceduren gick om igen och nu blev han bedövad i hasen istället. Då fick han jättemycket lungnade så han höll nästan på att trilla. Det var för att det gör ont att bedöva i hasen med en så tjock nål men han rörde inte en fena och var så duktig!

Vi gick ut lite med honom så han skulle vakna till lite fortare.

  Trött Sture<3


Sen var det till att rida igen och benet var fortfarande inte bra.

 

Jag ångrar att jag inte njöt mer under den ridturen för jag har en känsla av att den var den sista på väldigt länge...


Eftersom benet inte var bra så blev det till att röntga (?). Han röntgades i alla möjliga vinklar och sedan visade det sig att han fått ett slag/spark på hasen så att det har blivit en skada på skelettet.


Veterinären skickade röntgenplåtarna till en kirurg på Helsingborgs Djursjukhus och han ville att vi skulle åka dit igen och bedöva precis där skadan är så han verkligen skulle bli hjälpt av en operation.


Just nu känns allting så jävla surt. Varför lixom? Varför ska det hända? Så himla onödigt och sån jävla otur. Nu vill jag rida och utvecklas och komma någon vart och inte bara sitta och vänta.


Tredje gången gilt lixom. Flingan kunde jag ju inte rida för hon hade ju Anahita, Lamona den underbara ponnyn hade lösa benbitar så vi fick lämna tillbaka henne, och nu så händer detta. VARFÖR??????


Tycker så synd om Sture också men det finns inget mer att göra än att just sitta och vänta...


I vilket fall så ger jag en jätte eloge till Sture som var så underbart snäll och duktig hela dagen!


  En sak vet jag och det är att jag ALDRIG ska släppa taget om dig. Jag ska ALDRIG göra samma misstag igen.... Jag älskar dig Sture <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sture lover - 9 augusti 2012 00:26

Jag har länge tänkt på saker som jag skulle kunna göra om jag inte hade häst, om inte Sture skulle bli frisk med andra ord. Men jag hela tiden förtränkt de tankarna, jag skämts över dem. Som att jag inte ville ha häst, att jag inte vill att han ska b...

Av sture lover - 8 augusti 2012 00:52

I januari kom Sturevallens Diamant hem till Särslövs ridcenter. Allt gick bra när jag började rida och vi hittade varandra från marken väldigt snabbt. Det gick bra med ridningen också men jag fick honom inte i form men vi kämpade på och jag tyckte at...

Av sture lover - 8 augusti 2012 00:40

Hej!   Jag känner att jag vill blogga igen, inte för att få fler läsare och så utan för min egen skull. Känner att det händer ganska mkt nu med Sture som e skadad och så så jag vill gärna ha det nerskrivet för att kunna läsa det sen. Som en dagbo...

Av sture lover - 6 februari 2012 15:59

Helt plötsligt blev jag sugen på att börja blogga, så jag tänkte skriva ett inlägg om dagen och se om jag tycker att det är kul. Jag bloggar veckan ut och sen är det ödet som bestämmer om jag fortsätter ;) ...

Av sture lover - 29 januari 2012 19:48


    www.chevalridsport.se http://carlssonpataket.se/?p=5260 ...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg!!!!!!
Jag heter Lisa och är 13 år gammal.
Jag kommer att blogga om mitt hästliv med min söta New Forest ponny Sture.

Sture

Sturevallens Diamant är en go och glad New Forest på 10 år, född 2001. Sture, som han kallas, är en maxad D-ponny och han är e: Eloge RNF 139 och u: Tatjein SPAR 34-85-5223 och han är född på Sturevallens Stuteri i skåne.

 

Jag fick Sture i januari 2011 och sen den dagen är han den jag älskar mest av allt <3

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards