sturelover

Alla inlägg under mars 2011

Av sture lover - 31 mars 2011 19:13

Idag praoade jag i stallet igen, det var väl ganska kul förutom att det regnade typ hela dagen...


Efter det så red jag Sture, det gick jättebra!!! Han hade inte världens bästa framåtbjudning men han gick i form, mest i traven. Jag skrittade ganska mycket för att han skulle bli lite piggare och gå i form och det gick bättre än innan men inte superbra... 


Jag har tyvär inga bilder på Sture när han går i form vilket han inte har gjort hela tiden, ska försöka få pappa att fota i helgen.


Efter stallet så åkte jag och mamma och pappa till My One för att byta tränset som jag fick i födelsedagspresent. Det var sprucket på nosremmen så det skulle antagligen att gå av. Vi kollade dem andra tränsen och dem sprack också när vi böjde på dem, så vi köpte ett dressyrträns istället! Både bra och dåligt eftersom det var tråkigt att inte ha pullartränset men det nya är SUPERFINT!!!!!!!!!!!!

Om jag orkar (är sjukt trött) så ska jag olja in det idag annars gör jag det imorgon.


Imorgon är det skola igen ska ha en dansföreställning. Kommer gå asdåligt känner jag på mig...

Av sture lover - 30 mars 2011 17:20

E verkligen sk*t trött och pallar inte att fixa med bloggen mer nu. Har varit supertrött hela dan så jag tar en liten paus nu...  


Kanske kommer det ett till inlägg idag eller så kommer det imorgon  

Av sture lover - 30 mars 2011 16:54

Vad tycker ni?


E designen bättre nu än den var innan?


Kan inte riktigt bestämma mig...

Av sture lover - 30 mars 2011 16:22

Jag har haft väldigt många bra ideer om roliga inlägg, men när jag väl ska sätta mig ner och fixa det så har det inte blivit av.

Jag har helt enkelt haft tiden+orken att göra det.


Idag när jag skulle göra det så listade jag inte ut hur man skulle koppla in kameran till datorn!


Så smart man e!


Ska nog ta och fixa lite med designen nu, ännu en gång hihi!


Kommer ett bättre inlägg senare idag!

Av sture lover - 29 mars 2011 15:18

Nu har jag en ny design igen, det är därför jag inte jag uppdaterat innan idag. Det är fortfarande inte riktigt som jag vill ha det men jag har ingen aning hur man gör det.


Asså jag blir tokig!!!!!!!!


Alla andra (nästan) har så coola design men jag har ingen aning hur man gör det. Jag gör min på  Picnik men det är inte så som dem andre ser ut jag antar att jag får exprementera lite granna med PhotoShop om det finns där. Jag har en Mac så det funkar inte med något som bara finns på Pc...


Aja jag antar att jag listar ut förr eller senare...


Ha de bra!

Av sture lover - 28 mars 2011 21:06

Idag gick det verkligen SUPERBRA!!!!!!!


Jag red i paddocken tillsammans med Emma (www.me-ponny.bloggplatsen.se) och Sara (www.meandmyhorse.bloggplatsen.se). 


Han var piggare än vanligt vilket var väldigt kul och gick fint i form speciellt efter galoppen! Det är ett sådant ridpass man bara blir så lycklig och det känns som om man kan rida i en evighet och vill aldrig sitta av :D


Det var väldigt skönt att det gick bra idag då det inte har gjort det dem senaste gångerna, helt underbart ridpass asså!


På dagen så praoade jag som sagt i stallet, tusen gånger bättre än att va i skolan!!!!! :P

Jag mockade bara två boxar +Stures och en hage så det var inte så mycket egentligen.


Dessutom så blev jag bjuden på våfflor av Eva och Hanna (min tränare+ridlärare) :)


Sen så åkte dem iväg på loppis (?) så jag fick stallet för mig själv några timmar :)


Då passade jag på att städa lite bland mina saker i sadelkammaren vilket var väl behövligt, typiskt sånt som inte skulle blivit gjort annars...


Bra dag altså och ett ännu mer lyckat ridpass :D, tyvär så tog jag inga bilder, det blir aldrig riktigt som man tänkt sig...


He de bra!

Av sture lover - 28 mars 2011 20:49

Här kommer några bilder jag tog i måndags!  


Visst e han bara sötast i världen!!!!!!!!!


       

Av sture lover - 28 mars 2011 09:46

Idag fyller jag 13 år! Min familj kom och uppvaktade mig på sängen med lite paket och smått och gott!!!!


Jag fick bland annat ett super coolt pannband, rundsytt med swarovski (e inte säker på stavningen) stenar på. Mörkblåa benlindor som matchar mitt schabrak superbra, och det bästa av allt:


PULLARTRÄNS!!!!!!!! Äntligen!!!!!!! Det är så hilma fiiiiiiiiiint!!!!! Ska prova det på Sture idag, han kommer bli så söööööööööööt 


Fick lite annat också, ska försöka fixa lite bilder och lägga upp till ikväll.


Jag ska praoa också, i stallet! Jag vet att det nog är många som inte skulle göra det på sin födelsedag, men då får man ju göra det man älskar hela dagen (OK jag kanske inte älskar att mocka men ändå)


Och så får man ju vara med Sture, ska försöka ta MASSOR med bilder så jag kan göra en lite snyggare design.  Kanske inte kommer så mycket inlägg idag men ska försöka göra så gott jag kan!


Hej så länge!

Presentation


Hej och välkommen till min blogg!!!!!!
Jag heter Lisa och är 13 år gammal.
Jag kommer att blogga om mitt hästliv med min söta New Forest ponny Sture.

Sture

Sturevallens Diamant är en go och glad New Forest på 10 år, född 2001. Sture, som han kallas, är en maxad D-ponny och han är e: Eloge RNF 139 och u: Tatjein SPAR 34-85-5223 och han är född på Sturevallens Stuteri i skåne.

 

Jag fick Sture i januari 2011 och sen den dagen är han den jag älskar mest av allt <3

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards