sturelover

Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Litegranna om lägret

Av sture lover - 18 juni 2011 18:38

Hejsan! Känner egentligen inte för att blogga men gör det ändå ;)


Tänkte berätta lite om träningslägret som började igår :)


Först så red vi ett pass i paddocken, red lite över bommar, lite tempoväxlingar och sånt. Det var Sofia som var lärare och hon var jättebra! Jag är nöjd med Sture också han skötte sig bra :D När vi red över bommar som lixom låg i serpentiner så fick jag kommentaren "Nu går det lite för snabbt där Lisa" och jag blev ganska paff ska du veta! Jag är van vid tvärtom ;)


Sen hade vi teori, pratade lite om mål och träning och sånt. Hanna frågade vilket mitt stora mål var med Sture och jag sa att det var att starta LA dressyr! Så får jag kämpa för mitt mål ;)


Idag så red vi först ett pass på morgonen för Hanna. Vi red över bommar och cavalleti. Sen galopperade vi över en åttvolt med bommar och det vill jag bara glömma... Det var pinsamt så dåligt det gick... Men jag får väl ha i åtanke att det var första gången. Sen hoppade vi även lite studs, eller cha, hoppade och hoppade, det var bommar som sen höjdes upp på ena sidan. Det gick väl sådär men med tanke på att det var första gången jag gjorde det så får jag väl ändå vara nöjd. Sture var väldigt seg men Ok.


Efter det hade vi teori som gick ut på att vi gjorde en bana som vi sen byggde upp i paddocken. Sen var det dags att hoppa :)

Det var bland annat vattenmatta, trippelbarr, kombination, solfjäder och ett räcke med en färgglad filt på. När vår medryttare hoppade vattenmatta med honom en gång innan så vägrade han och hon trillade av, men idag tittade han INGENTING!!!!!!!!!!!!! E så himla nöjd med honom!!!!!!!!!! Visst det var väldigt lågt (ca 50cm) men det är fortfarande vattenmatta och det är bara sjunde gången jag hoppar med honom så jag är fortfarande nöjd ;)


Sen fick vi även hoppa en kort omhoppningsbana vilket också gick bra. Måste dock erkänna att det inte gick särskilt fort.... :D


Imorgon e det dags för tävling men vet inte ens hur högt jag ska hoppa.... Aja det blir säkert bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sture lover - 9 augusti 2012 00:26

Jag har länge tänkt på saker som jag skulle kunna göra om jag inte hade häst, om inte Sture skulle bli frisk med andra ord. Men jag hela tiden förtränkt de tankarna, jag skämts över dem. Som att jag inte ville ha häst, att jag inte vill att han ska b...

Av sture lover - 8 augusti 2012 00:52

I januari kom Sturevallens Diamant hem till Särslövs ridcenter. Allt gick bra när jag började rida och vi hittade varandra från marken väldigt snabbt. Det gick bra med ridningen också men jag fick honom inte i form men vi kämpade på och jag tyckte at...

Av sture lover - 8 augusti 2012 00:40

Hej!   Jag känner att jag vill blogga igen, inte för att få fler läsare och så utan för min egen skull. Känner att det händer ganska mkt nu med Sture som e skadad och så så jag vill gärna ha det nerskrivet för att kunna läsa det sen. Som en dagbo...

Av sture lover - 6 februari 2012 15:59

Helt plötsligt blev jag sugen på att börja blogga, så jag tänkte skriva ett inlägg om dagen och se om jag tycker att det är kul. Jag bloggar veckan ut och sen är det ödet som bestämmer om jag fortsätter ;) ...

Av sture lover - 29 januari 2012 19:48


    www.chevalridsport.se http://carlssonpataket.se/?p=5260 ...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg!!!!!!
Jag heter Lisa och är 13 år gammal.
Jag kommer att blogga om mitt hästliv med min söta New Forest ponny Sture.

Sture

Sturevallens Diamant är en go och glad New Forest på 10 år, född 2001. Sture, som han kallas, är en maxad D-ponny och han är e: Eloge RNF 139 och u: Tatjein SPAR 34-85-5223 och han är född på Sturevallens Stuteri i skåne.

 

Jag fick Sture i januari 2011 och sen den dagen är han den jag älskar mest av allt <3

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards